Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesinde “Tartışmalı Konuların Öğretilmesi (Teaching Controversial Issues-TCI Erasmus+)” başlıklı projenin ulusal etkinliği gerçekleştirildi. Etkinliğe İzmir ve Manisa’da görev yapan sosyal bilgiler ve fen bilgisi öğretmenleri katıldı.
Hollanda Fontys Üniversitesinin koordinatörlüğünü yaptığı proje; Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Slovak Mateja Bela Üniversitesi, Belçika Katholieke Universiteit Leuven ile Eurogeo iş birliğinde yürütülüyor. Projenin Ege Üniversitesi ayağında, Eğitim Fakültesi öğretim üyeleri Doç. Dr. Semra Sütgibi ve Doç. Dr. Duygu Metin Peten ile Edebiyat Fakültesi öğretim üyesi Prof. Dr. Sonia Amado görev alıyor.
Projenin detaylarını paylaşan Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Semra Sütgibi, “Vatandaşlık eğitiminin önemine rağmen araştırmalar, öğretmenlerin tartışmalı konuları öğretmekte zorlandıklarını ve bunun okullarda sıklıkla ihmal edildiğini göstermektedir. Belirli bir teoriyi veya açıklamayı destekleyecek yeterli kanıt olmadığında, yorum farklılıkları nedeniyle, ne yapılması gerektiği konusunda farklı görüşler olduğunda veya etik nedenlerden dolayı sorunlar, tartışmalı olarak sınıflandırılır. Tartışmalı konularla mücadele etmenin nedenleri çeşitlidir. Öğretim faaliyetlerini geliştirme ve özellikle yönlendirme ve uygun sınıf iklimini sağlama konusundaki uzmanlık, öğretmenler için temel zorluklardır. Avrupa toplumlarında karmaşık zorlukların ve artan kutuplaşmanın olduğu bir dönemde, toplumsal tartışmalara katılabilmek ve tartışmalı konularla bağlantı kurabilmek son derece önemlidir ve demokratik vatandaşlık bağlamında temel bir yeterliliktir.” diye konuştu.
“Zorlu ortamlarda öğrenme desteklenecek”
Tartışmalı Konuların Öğretilmesi Projesinin; öğretmenleri, okul liderlerini ve diğer öğretmenlik mesleklerini desteklemeyi amaçladığını ifade eden Doç. Dr. Semra Sütgibi, “Araştırmalar, tartışmalı konuların öğretilmesinin, göçmen kökenli veya daha düşük eğitim seviyelerine sahip öğrencilerin yüksek oranda olduğu sınıf ortamlarında özellikle zorlayıcı olduğunu göstermektedir. Bu bağlamda planlanan ‘Tartışmalı Konuların Öğretilmesi Proje’ bu zorlu ortamlarda tartışmalı konularla uğraşırken başarılı olduğu kanıtlanmış öğretim stratejileri hakkında görsel materyaller ve bir araç seti sunarak öğretmenleri tartışmalı konuları öğretmede desteklemeyi amaçlamaktadır. Ayrıca geliştirilen ders, tartışmalı konuların öğretilmesinde öğretmenleri destekleyecek bir araca sahip olacağından okul liderlerine yardımcı olacaktır. Bu araçla öğretmenler bu stratejilerin uygulamada nasıl çalıştığını görebilir ve çeşitli Avrupa ülkelerindeki öğretmenlerin bu stratejilerle ilgili deneyimlerinden ve bunları sınıfta uygularken hangi olası zorluklarla karşılaşabileceklerini öğrenebilirler.” dedi.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı